Upozornění pro odběratele:
Vodovodní přípojka je dle zákona č. 274/2001 Sb., tj. Zákona o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu, ve výhradním vlastnictví a správě majitele přípojky, tj. majitele předmětné nemovitosti. Vlastník nemovitosti je tak sám povinen kontrolovat vlastní přípojku i domovní rozvody a zamezit možným únikům vody. Nastavené notifikace pro alarmové události slouží odběrateli pouze informativně jako indikace možného nekontrolovaného zvýšeného odběru vody na jeho odběrném místě. Na základě získané informace má odběratel možnost aktuální stav prověřit a reagovat na něj. Monitoring vodoměru nenahrazuje zabezpečovací zařízení proti úniku vody a jeho včasného zjištění. Monitoring poskytuje provozovatel, zcela nad rámec svých povinností a je závislý na místních podmínkách a aktuální kvalitě rádiového signálu v lokalitě odběrného místa. Nepřenáší tak na provozovatele žádné závazky nebo povinnosti odběratele při správě své přípojky, nebo vnitřních rozvodů, včetně finančních nároků vztahujícím se na únik vody, který systém nezaznamenal, nebo na něj neupozornil.
Překročení denního limitu
Limit pro událost si odběratel může nastavit sám. Pro sledování limitu se použije spotřeba mezi 00:00 a 23:59 hod. každý den. Alarm je aktivován v případě a ve chvíli, kdy aktuální spotřeba dosáhne nastaveného denního limitu pro jeho spuštění a je deaktivován automaticky denně v 00:00 hodin. Pokud zákazník má více odběrných míst, je možné nastavit alarm pro každé odběrné místo samostatně. Aktualizace výpočtu pro denní limit je prováděna jednou za 4 hodiny.
V notifikační zprávě je zákazník informován o tom, že byl překročen denní kontrolní limit odběru.
Servisní typy událostí
Pro servisní typy událostí je vodoměr nastaven od výrobce vodoměru a nelze hodnoty měnit. Tento typ notifikací lze pouze zapnout / vypnout.
Notifikace se odesílá 10 min po zjištění překročení limitu. V notifikační zprávě je zákazník informován o tom, že byl zaznamenán neobvyklý průběh odběru, který může být způsoben závadou na vodovodních rozvodech nebo zařízeních. Není informován o konkrétním typu servisní události.
Odběry pro domácnosti
V odběrných místech domácností jsou instalované vodoměry iPerl, které mají následující hodnoty pro servisní typy událostí:
Únik
Vodoměr detekuje nepřerušovaný nízký průtok vody 5 l/hod. po časový interval 12 hod. = notifikace po protečení 60 litrů za 12 hod.
Prasklé potrubí
Vodoměr detekuje nepřerušovaný vysoký průtok vody 1,25 m3/hod. po časový interval 15 min. = notifikace po protečení 312,5 litru za 15 min.
Ostatní odběry
V odběrných místech s většími odběry (zejména firmy a některé bytové domy) mohou být instalované vodoměry MeiStream DN 50-100 s následujícími hodnotami pro servisní typy událostí:
Únik
Vodoměr detekuje nepřerušovaný nízký průtok vody 100 l/hod. po časový interval 12 hod. = notifikace po protečení 1200 litrů za 12 hod.
Prasklé potrubí
Vodoměr detekuje nepřerušovaný vysoký průtok vody 12 500 m3/hod. po časový interval 15 min. = notifikace po protečení 3 125 litrů za 15 min.
V případě zjištění na odběrném místě vodoměru typu MeiStream s vyšším DN kontaktujte naše zákaznické centrum, děkujeme.
NASTAVENÍ NOTIFIKACÍ
V úvodu oddílu notifikací jsou uvedeny kontaktní údaje, na které se notifikace zasílají, a nastavené notifikace s informací o způsobu zasílání notifikací (e-mail/SMS).
Přidání notifikace či změna v nastavení notifikací je možná přes tlačítko „Změna notifikací“. Následně dojde k přesměrování na změnový požadavek.
Je možné přidávat, editovat (měnit) a mazat nastavené notifikace a kontaktní údaje. Změnu kontaktních údajů provedete editací v příslušných políčkách. Požadavek uložíte zvolením tlačítka „Odeslat“.
Pro přidání nové notifikace je nejprve potřeba stisknout tlačítko „Přidat“, doplnit požadovanou notifikaci, potvrdit tlačítkem „OK“ a požadavek uložit stisknutím tlačítka „Odeslat“. Pokud je vše v pořádku, obdržíte oznámení, že požadavek byl úspěšně odeslán.
Nastavitelné typy alarmových událostí (notifikací):